Zenéim

ics , 2009.09.03. 16:23

 Na szóval, népek most a zenéről szeretnék írni...

Egyik bajom az (bárcsak a világnak is ekkora méretű gondjai lennének), hogy nincs olyan zene amit hallgatnék abban az időben amikor ráérek (buszon ülés, netezés közben, stb). A saját zenéimet ismerem, ha azt hallgatom akkor arra terelődik a figyelmem, elkezdek énekelni... Viszont a rádión nincs olyan csatorna amit tudnék hallgatni:

Nem híreket akarok ilyenkor, ezért máris kizártuk a Klubot, Kossuthot, Lánchídot, Infót. Nem valószínű, hogy szabadidőmben klasszikust szeretnék hallgatni (elég azt otthon is) ezért a Bartók is kihúzva. A vallási témájukat az istenért nem hallgatnám (Máriának és a Szent Jobbnak annyi).

Kulturális rádiónak hívom például a Cafe-t, amit szeretik hallgatni ha művelt akarok lenni, de ezen sem lazító gondolatok mennek mint a zene. Jelenesetben ennek is befellegzett.

Így hát maradnak a könnyű zenei adók: Sláger, Petőfi, Danubius, Sztár FM, Juventus, Rise FM, Tilos, Radio1, Pilis, stb. A Sztár FM-et nagyszüleim nem hallgatják, akkor én minek hallgassam az 50 évvel ezelőtti magyar slágereket? A Danubiuson és a Juventuson leginkább nyugati dalok mennek - félre ne értsetek, semmi bajom velük, sőt - de nem azok az alternatívok, mint például a Plain White T-s vagy a Blink-182. Itt csak a nagy felfedezett 'menő' együttesek játszanak, de azok közül sem az általam jónak véltek, mint a RHCP, The Offspring (igen, voltam Szigeten), Nickelback. Ha már felkapott mai számokat akarok hallgatni, akkor már inkább Radio 1, igaz ez az adó is egyre jobban technosodik el.

A Pilis és a Tilos rádióról élő embert (halottat sem) még nem hallottam beszélni, ezért - bevallom őszintén - még sosem hallgattam bele. Rise fm-mel egyszer volt dolgom. Immár két éve van egy futóverseny aminek a szervezésében az anyukám is részt vesz. Valahogy nem a saját autónkban jöttem haza hanem a Annáéban (lényegtelen, hogy ki ő). Először nem találta a Rise FM-et, és tökre kétségbeesett. Erre idesanyám főnöke elkezdte buzerálni a rádiót míg meg nem találta... Ekkor a másik két felnőtt is elkezdett mosolyogni, hogy mekkora jó, ők is mennyire szeretik. És mindenki dülöngélt a ritmusra az autóban. És arra gondoltam, hogy nekem ezek a pillanatok hiányoznak az életemből, amikor mindenki lazul, és boldog... Nyoma sem volt bármilyen stressznek, pedig egy nagyon nehéz hétvége állt előttünk. És tudom, én olyan leszek mint szüleim, akik a munkától 'boldogak', folyamatos stresszben fogok élni, csak ezt még meg kell szoknom! Akkor tetszett a zene, majd amikor itthon belehallgattam, azt gondoltam, hogy ekkora szart is rég hallottam.

Ebből is látszik - szerintem tök érdekes - hogy a zenehallgatás is jobb csapatban.

Abban a burokban amelyben én szocializálódom (miért nem javítja ki a k-t a spellchecker?) mindenki a Sláger Bumerángját és a Petőfi délutáni műsorait ajánlja nekem. A Bumeráng egész tűrhető, ezt ajánlanám leginkább a hasonlóan gondolkodók számára, a legjobban a magyar és a külföldi számok közötti váltakozás tetszik. A Petőfin nagyon sok alternatívan magyar szám szól, olyanok amiket én is hallgatok (Kispál, HS7, Irei Maffia, satöbbi - itt nem az Artúr papa együttesére gondoltam). Mégse tetszik. Egy pár szám után elegem lesz... És nem tudom miért!

Szóval arra szeretnék mindenkit kérni, hogy írja meg, milyen zenét hol hallgat, hátha ezáltal segít a többieknek!

Címkék: zene vélemény közösség rádió én mosoly alternativitás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://altervilag.blog.hu/api/trackback/id/tr991357998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a NĂ©pkertben.

süti beállítások módosítása