Alternatív Közgazdasági Gimnázium

ics , 2009.09.04. 23:59

Az AKG... Erről nagyon sokat fogtok még hallani, hisz ez az ami összeköt minket, írókat. Ez egy olyan iskola ami tényleg nagyon más mit bármelyik másik. (Nekem higgyétek el, az ötödik sulim!) Sok ember azt hiszi, hogy ez egy óvoda, és, hogy csak szórakozni járunk ide. Hát frászkarikát. Tudom, hogy kevés hülyébb dolog van mint általánosítani, de most mégis ezt fogom tenni az elkövetkező bekezdésekben.

Az AKG egy elég furcsa közeg... Ide bekerülni elég nehéz dolog mert észt és pénzt is igényel... Ebből is látszik, hogy ez mennyire egy szelektált közösség. Az, hogy ez jó-e abba inkább nem mennék bele! Az AKG-ban valahogy tudod élvezni az életet, egy olyan hely ahol mindenki értékeli a tudásod. Szerény véleményem szerint nem jelentek meg eddig klikkek az évfolyamon, én például szinte mindenkivel jóba vagyok, de ez lehet egyszerűen annak az oka, hogy hülye vagyok.

Minden közösségben természetes, hogy vannak belső konfliktusok, de ha meg kell magunkat mutatni, akkor egy nagyon egységes képet tudunk alkotni, képviselni... Az évfolyamokat 6 (illetve 5) csibére lehet bontani... Ezek élén áll egy-egy patrónus aki a hét év alatt minden lépésed végig kisér(t)i. Minden héten együtt vagy két órát ezzel a csibével. Velük aztán tényleg megtudod minden gondodat osztani. Ja igen, és a legfontosabb: én Horn-csibés vagyok, ami tényleg sokat jelent nekem. (Ez azt jelenti, hogy a patrónusunk Horn György, az AKG egyik alapító tagja, jelenlegi igazgatója és pedagógiai vezetője, az AME elnöke, az oktatási kerekasztal tagja, és még egy milliárd dolog.)

Az AKG-ban - oktatási szempontból - talán az a legkülönlegesebb, hogy itt nem magolást tanítanak, hanem tényleg gondolkodásra serkent... Itt vannak kreatív feladatok, megtanítanak csoportban dolgozni (bár én elvileg elnyomok mindenkit :S). Az órákon pedig nem csak leadja a tanár az anyagot, hanem megérteti. A tanár itt értünk dolgozik, és nem a fizetéséért... Én legalábbis így érzem.

De gondolkodjunk el, hogyan lehet az, hogy az AKG ennyire más tud lenni? Ennek is - mint szinte mindennek a mai világban - a pénz a kulcsa. Az AKG-ban egy főre körülbelül 1.2 millió Forint jut fejenként, ez körülbelül nyolcszázezerrel több mint egy hagyományos tantervű gimnáziumban. Így már érthető miért tud más lenni. De akkor miért nem lehet, hogy a mélyen tisztelt kormány több pénzt fordítson az ifjúság tanítására. Észre kelleni venni, bennünk van a jövő. A jelenben úgyse tudunk a legjobbak között lenni, akárhogyan törjük magunkat, de a jövő meccsei még nincsenek lejátszva.

Miért van az, hogy a mai Magyarországon ha minőségi szolgáltatásban akarok részesülni fizetnem kell érte... Ilyen az egészségügy, az oktatás, a közlekedés, meg minden más... Miért élünk egy olyan országban, ahol mindig a tehetősebbeknek kell szolidaritást vállalniuk, ahol 42%-os adókulcsok vannak, és megtehetik az emberek, hogy nem fizetik. Ahol azt érzik az emberek, hogy rájuk nem vonatkoznak a törvények! Tudjátok miért: csak! Ez szerintem felháborító, de most megértem: válság van. De ez se egy öröké tartó állapot amire bármit rá lehet fogni. Vissza kell fogni a kiadásainkat - hányszor hallja mindenki a mai világban... De nem a tanításban... Ha most hülyének hagyjuk a népeket akkor 20-30 év múlva csak analfabéta huligánok laknak majd ebben az országban. Bevallom őszintén, ez nekem nem hiányzik.

Ezt a gondolat menetet szerintem mindenki átlátja - nem kell hozzá túl sok ész. Azt viszont már nehezebb átlátni, hogy ennek a 1.3 millió nebulónak honnan tudunk szerezni fejenként nyolcszázezer Fornitot. Ez ugye 1040 milliárd Forintra rúgna. Ez egy elég tetemes összeg. Mondhatjuk úgy is, hogy kurva sok. Ha megnézzük az állam ma körülbelül 520 milliárd Forintot költhet az oktatásra évente. Ez is nagyon sok pénz. A BKV-ra azt hiszem évi 35 milliárdot költ. Örülök, hogy a diákok fontosabb az állambácsinak mint a közlekedés!

De ez - szerencsére - nem az én dolgom főleg nem ilyenkor. Inkább kanyarodjunk vissza az eredeti témánkhoz: ehhez a harmadik kerületi társasághoz. Az iskola az itthoni demokráciával majdnem egy idős, akkortájt alakult amikor még nem volt divat a saját véleményed kifejezése. Mi tagadás, a hangulat - mind tanárok, mind a diákok részéről - elég liberális. Én személy szerint élvezem ezt, de nem mindenkinek való ez a suli. Azoknak tudom teljes szívemből ajánlani ezt az iskolát, akik szeretnek tanulni, akiket vonzz az új, akik szorgalmasak és akik könnyen feltudnak mérni bizonyos helyzeteket.

Ebben az iskolában ugyanis nincsen annyi nyomoronc írott szabály, amelyeknek csak a tanulók felesleges szivatása a lényege. Itt mindenkinek magának kell rájönni a határokra, stílusra. Talán a legfontosabb dolog ebben a gimnáziumban a saját egyéniség. Az, hogy mindenki más, mégis jól kijövünk egymással.

Szó mi szó. Én eddig egy hagyományos tanítási rendszerű iskolába jártam, onnan kerültem be ebbe az alternatív közösségbe, amely miatt ma már ki merem nyilvánítani a véleményem (vannak aki szerint pökhendiek leszünk ettől a sulitól). Nekem nagyon bejött a váltás, és ezt egy icike-picike pillanatig sem bántam meg, és úgy érzem: soha nem is fogom, egy év után már nem is tudnám!

Címkék: oktatás vélemény közösség politika pénz iskola állam irkafirka akg alternativitás horn csibe

 

A bejegyzés trackback címe:

https://altervilag.blog.hu/api/trackback/id/tr981360977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a NĂ©pkertben.

süti beállítások módosítása